Free download. Book file PDF easily for everyone and every device. You can download and read online Guardian file PDF Book only if you are registered here. And also you can download or read online all Book PDF file that related with Guardian book. Happy reading Guardian Bookeveryone. Download file Free Book PDF Guardian at Complete PDF Library. This Book have some digital formats such us :paperbook, ebook, kindle, epub, fb2 and another formats. Here is The CompletePDF Book Library. It's free to register here to get Book file PDF Guardian Pocket Guide.

The Guardian asked Aslam to resign his membership of the group and, when he did not do so, terminated his employment.

US headlines

The Economist 's Intelligent Life magazine opined that In August , for the US presidential election , the daily G2 supplement launched an experimental letter-writing campaign in Clark County, Ohio , an average-sized county in a swing state. In , the paper launched Guardian America , an attempt to capitalise on its large online readership in the United States, which at the time stood at more than 5.

The company hired former American Prospect editor, New York magazine columnist and New York Review of Books writer Michael Tomasky to head the project and hire a staff of American reporters and web editors. The site featured news from The Guardian that was relevant to an American audience: coverage of US news and the Middle East, for example.

PROTECT YOUR WORLD

Tomasky stepped down from his position as editor of Guardian America in February , ceding editing and planning duties to other US and London staff. He retained his position as a columnist and blogger, taking the title editor-at-large. In October , the company abandoned the Guardian America homepage, instead directing users to a US news index page on the main Guardian website. The move came as Guardian News and Media opted to reconsider its US strategy amid a huge effort to cut costs across the company.

In October , The Guardian reported that it was forbidden to report on a parliamentary matter — a question recorded in a Commons order paper, to be answered by a minister later that week. Legal obstacles, which cannot be identified, involve proceedings, which cannot be mentioned, on behalf of a client who must remain secret. The only fact the Guardian can report is that the case involves the London solicitors Carter-Ruck. In June , the newspaper broke news of the secret collection of Verizon telephone records held by Barack Obama 's administration [18] and subsequently revealed the existence of the PRISM surveillance program after it was leaked to the paper by former NSA contractor Edward Snowden.

The Guardian enquiry later continued because the information had already been copied outside the United Kingdom, earning the newspaper a Pulitzer Prize. Rusbridger and subsequent chief editors would sit on the government's DSMA-notice board. All the aforementioned were owned by The Scott Trust , a charitable foundation existing between and , which aimed to ensure the paper's editorial independence in perpetuity, maintaining its financial health to ensure it did not become vulnerable to take overs by for-profit media groups.

At the beginning of October , the Scott Trust ' s assets were transferred to a new limited company, The Scott Trust Limited , with the intention being that the original trust would be wound up. The Guardian 's ownership by the Scott Trust is probably a factor in its being the only British national daily to conduct since an annual social, ethical and environmental audit in which it examines, under the scrutiny of an independent external auditor, its own behaviour as a company.

The Guardian was consistently loss-making until The continual losses made by the National Newspaper division of the Guardian Media Group caused it to dispose of its Regional Media division by selling titles to competitor Trinity Mirror in March This included the flagship Manchester Evening News , and severed the historic link between that paper and The Guardian.

The sale was in order to safeguard the future of The Guardian newspaper as is the intended purpose of the Scott Trust.

It was also speculated that The Guardian might become the first British national daily paper to be fully online. Between and The Guardian Media Group sold all their side businesses, of regional papers and online portals for classifieds and consolidated, into The Guardian as sole product.

Latest news from around the world

In the first year, the paper made more losses than predicted, and in January the publishers announced, that The Guardian will cut 20 per cent of staff and costs within the next three years. The Guardian Media Group's annual report year ending 1 April indicated some significant changes occurring. In , The Guardian launched a membership scheme.

Website readers can pay a monthly subscription, with three tiers available. In , the company established a U. The grants are focused by the donors on particular issues. Hilton Foundation to finance reporting on topics including modern-day slavery and climate change. The new project developed from funding relationships which the paper already had with the Ford , Rockefeller , and Bill and Melinda Gates Foundation. Founded by textile traders and merchants, in its early years The Guardian had a reputation as "an organ of the middle class", [] or in the words of C.

Scott's son Ted, "a paper that will remain bourgeois to the last". The Scott Trust describes one of its "core purposes" to be "to secure the financial and editorial independence of the Guardian in perpetuity: as a quality national newspaper without party affiliation; remaining faithful to its liberal tradition". Although the paper is often considered to be "linked inextricably" to the Labour Party, [] three of The Guardian 's four leader writers joined the more centrist Social Democratic Party on its foundation in The paper was enthusiastic in its support for Tony Blair in his successful bid to lead the Labour Party, [] and to be elected Prime Minister.

But if we want a lasting peace it may be the only option. Then Guardian features editor Ian Katz asserted in that "it is no secret we are a centre-left newspaper". She also said that "you can be absolutely certain that come the next general election, The Guardian 's stance will not be dictated by the editor, still less any foreign proprietor it helps that there isn't one but will be the result of vigorous debate within the paper".

Since an editorial in , The Guardian has favoured abolition of the British monarchy. In the run-up to the general election , following a meeting of the editorial staff, [] the paper declared its support for the Liberal Democrats, due in particular, to the party's stance on electoral reform. The paper suggested tactical voting to prevent a Conservative victory, given Britain's first-past-the-post electoral system. The paper argued that Britain needed a new direction and Labour "speaks with more urgency than its rivals on social justice, standing up to predatory capitalism, on investment for growth, on reforming and strengthening the public realm, Britain's place in Europe and international development".

Assistant Editor Michael White, in discussing media self-censorship in March , says: "I have always sensed liberal, middle class ill-ease in going after stories about immigration, legal or otherwise, about welfare fraud or the less attractive tribal habits of the working class, which is more easily ignored altogether. Toffs, including royal ones, Christians, especially popes, governments of Israel, and US Republicans are more straightforward targets.


  • Funny stories and jokes - Volume 14 - School and Studies;
  • The Twilight of the Gods, and Other Tales.
  • Detrás de la Penumbra (Spanish Edition).
  • Guardian: A perfect addition to every cellar.
  • Today in Focus?
  • Lécole des Robinsons (Illustré) (French Edition).
  • No ad found!

In the Labour Party leadership election , The Guardian supported Yvette Cooper and was critical of left-winger Jeremy Corbyn , the successful candidate. Despite this critical position, in the election The Guardian endorsed the Labour Party. In recent decades The Guardian has been accused of biased criticism of Israeli government policy [] and of bias against the Palestinians.

This is above all the case with the Guardian and The Independent ". The EU said the report, dated February , was not published because it was insubstantial in its current state and lacking sufficient evidence. Responding to these accusations, a Guardian editorial in condemned anti-Semitism and defended the paper's right to criticise the policies and actions of the Israeli government, arguing that those who view such criticism as inherently anti-Jewish are mistaken.

On 6 November , Chris Elliott, the Guardian ' s readers' editor, wrote that " Guardian reporters, writers and editors must be more vigilant about the language they use when writing about Jews or Israel," citing recent cases where The Guardian received complaints regarding language chosen to describe Jews or Israel.

Elliott noted that, over nine months, he upheld complaints regarding language in certain articles that were seen as anti-Semitic, revising the language and footnoting this change. The Guardian ' s style guide section referred to Tel Aviv as the capital of Israel in In response, the UN security council issued resolution , censuring the "change in character and status of the Holy City of Jerusalem" and calling on all member states with diplomatic missions in the city to withdraw. The UN has reaffirmed this position on several occasions, and almost every country now has its embassy in Tel Aviv.


  1. Guardian Cellars | Focused on making stellar wines from Washington's….
  2. News, sport and opinion from the Guardian's global edition.
  3. Latest news from around the world | The Guardian?
  4. JOYCES ULYSSES FOR EVERYONE: OR HOW TO SKIP READING IT THE FIRST TIME?
  5. Su Vida,Mis Palabras,Su Alma (Spanish Edition).
  6. The Guardian.
  7. Macbeth: Traducción y edición de Àngel-Luis Pujante (Teatro) (Spanish Edition).
  8. While it was therefore right to issue a correction to make clear Israel's designation of Jerusalem as its capital is not recognised by the international community, we accept that it is wrong to state that Tel Aviv — the country's financial and diplomatic centre — is the capital. The style guide has been amended accordingly. On 11 August the print edition of The Guardian published a pro-Israeli advocacy advert during the Israel—Gaza conflict featuring Elie Wiesel , headed by the words "Jews rejected child sacrifice 3, years ago.

    Get breaking stories & sport

    Now it's Hamas' turn. Greenwald wrote: "This article is about how those [ Guardian 's ] false claims—fabrications, really—were spread all over the internet by journalists, causing hundreds of thousands of people if not millions to consume false news. After publishing a story on 13 January claiming that WhatsApp had a "backdoor [that] allows snooping on messages", more than 70 professional cryptographers signed on to an open letter calling for The Guardian to retract the article.

    The first edition was published on 5 May , [] at which time The Guardian was a weekly, published on Saturdays and costing 7 d ; the stamp duty on newspapers 4d per sheet forced the price up so high that it was uneconomic to publish more frequently. When the stamp duty was cut in , The Guardian added a Wednesday edition and with the abolition of the tax in it became a daily paper costing 2d.

    PROTECT YOUR WORLD

    In October , the paper took the step of printing news on the front page, replacing the adverts that had hitherto filled that space. Then-editor A. Wadsworth wrote: "It is not a thing I like myself, but it seems to be accepted by all the newspaper pundits that it is preferable to be in fashion. In , the paper dropped "Manchester" from its title, becoming simply The Guardian , and in it moved to London, losing some of its regional agenda but continuing to be heavily subsidised by sales of the more downmarket but more profitable Manchester Evening News.

    The financial position remained extremely poor into the s; at one time it was in merger talks with The Times. The paper consolidated its centre-left stance during the s and s. It was both shocked and revitalised by the launch of The Independent in which competed for a similar readership and provoked the entire broadsheet industry into a fight for circulation.

    On 12 February , The Guardian had a significant redesign; as well as improving the quality of its printers' ink, it also changed its masthead to a juxtaposition of an italic Garamond " The ", with a bold Helvetica "Guardian", that remained in use until the redesign. In , The Guardian relaunched its features section as G2 , a tabloid-format supplement. This innovation was widely copied by the other "quality" broadsheets and ultimately led to the rise of "compact" papers and The Guardian 's move to the Berliner format. In the paper declined to participate in the broadsheet price war started by Rupert Murdoch 's The Times.

    In June , The Guardian bought The Observer from Lonrho , thus gaining a serious Sunday sister newspaper with similar political views. Its international weekly edition is now titled The Guardian Weekly , though it retained the title Manchester Guardian Weekly for some years after the home edition had moved to London.

    It includes sections from a number of other internationally significant newspapers of a somewhat left-of-centre inclination, including Le Monde and The Washington Post. The Guardian Weekly was also linked to a website for expatriates, Guardian Abroad , which was launched in but had been taken offline by The Guardian is printed in full colour, [] and was the first newspaper in the UK to use the Berliner format for its main section, while producing sections and supplements in a range of page sizes including tabloid, approximately A4, and pocket-size approximately A5.

    Planned for the autumn of , this change followed moves by The Independent and The Times to start publishing in tabloid or compact format. On Thursday, 1 September , The Guardian announced that it would launch the new format on Monday 12 September The advantage The Guardian saw in the Berliner format was that, though it is only a little wider than a tabloid, and is equally easy to read on public transport, its greater height gives more flexibility in page design. The new presses mean that printing can go across the strip down the middle of the centre page, known as the "gutter", allowing the paper to print full double-page pictures.

    The new presses also made it the first UK national paper to print in full colour on every page. The format switch was accompanied by a comprehensive redesign of the paper's look. Designed by Mark Porter , the new look includes a new masthead for the newspaper, its first since A typeface family designed by Paul Barnes and Christian Schwartz was created for the new design.

    With just over fonts, it is "one of the most ambitious custom type programs ever commissioned by a newspaper". This switch was necessary because, before The Guardian 's move, no printing presses in Britain could produce newspapers in the Berliner format. There were additional complications, as one of the paper's presses was part-owned by Telegraph Newspapers and Express Newspapers , contracted to use the plant until Another press was shared with the Guardian Media Group's north-western tabloid local papers, which did not wish to switch to the Berliner format.

    The new format was generally well received by Guardian readers, who were encouraged to provide feedback on the changes. The only controversy was over the dropping of the Doonesbury cartoon strip. The paper reported thousands of calls and emails complaining about its loss; within 24 hours the decision was reversed and the strip was reinstated the following week.

    G2 supplement editor Ian Katz, who was responsible for dropping it, apologised in the editors' blog saying, "I'm sorry, once again, that I made you—and the hundreds of fellow fans who have called our helpline or mailed our comments' address—so cross. The investment was rewarded with a circulation rise. In December , the average daily sale stood at ,, nearly 6 per cent higher than the figure for December The format change is intended to help cut costs as it allows the paper to be printed by a wider array of presses, and outsourcing the printing to presses owned by Trinity Mirror is expected to save millions of pounds annually.

    The move is part of a three-year plan that includes cutting jobs in an attempt to reduce losses and break even by An assessment of the response from readers in late April indicated that the new format had led to an increased number of subscriptions. The editors were working on changing aspects that had caused complaints from readers. By July , the masthead of the new tabloid format was adjusted to a dark blue.

    Guardian Support

    With the main paper now a tabloid as of , all week-day supplements are of the same size as the main section. Opinion and idea features are in a second section called Journal , while G2 contains lighter items and features. Saturday's edition contains a glossy magazine called Weekend and a smaller stapled listings and culture supplement called The Guide.

    The Guide a weekly listings magazine. The Guardian and its Sunday sibling The Observer publish all their news online, with free access both to current news and an archive of three million stories. A third of the site's hits are for items over a month old.